کشور که 26 کیلومتر است(عکس) !!!!!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کشور که 26 کیلومتر است(عکس) !!!!!
نوشته شده در جمعه 3 آذر 1391
بازدید : 891
نویسنده : رضا بهجتی

تووالو " کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است و پایتخت آن فونافوتی است. این جزیره که در گروه جزایر پولینزی قرار دارد، سابقا جزایر الیس نامیده میشدهاست. 

 این کشور در میانه راه جزایر هاوایی و استرالیا قرار دارد و با کریباتی، فیجی و ساموآ همسایهاست. از نظر مساحت پس از واتیکان، موناکو و ناورو، کوچکترین کشور جهان است. تووالو که در شمال فیجی قرار دارد، از ۹ جزیرهٔ مرجانی در اقیانوس آرام تشکیل شدهاست.جمعیت این کشور حدود 12 هزار نفر است. 


آب و هوای آن، گرمسیری بوده و میزان بارش سالانه آن به ۳۰۰ سانتی متر میرسد.منبع تغذیه اصلی مردم این کشور، ماهی میباشد. همچنین، میوه و نارگیل در این کشور کشت میشود. 


مساحت کلی این کشور 26 کیلومتر مربع است و عرض آن بسیار باریک است به طوری که این کشور یکی از 11 کشوری است که در خطر نابودی قریب الوقوع در صورت بالا آمدن سطح دریاها در اثر گرمایش بیش از حد زمین است. 
تووالو به همراه بسیاری دیگر از کشورهای هم سنخ خود همچون مالدیو و جزایر سلیمان و... برای بقا روی نقشه جهان چشم امید به نتایج اجلاس مقابله با تغییرات آب و هوایی در کپنهاگ بسته اند

..



:: برچسب‌ها: کشوری که فقط 26 کیلومتر است , کوچکترین کشور , کوچکترین کشور +عکس ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: